Bloomberg muhabiri Jason Schreier, Friends Per Second podcast’ine katılarak Sony’nin çok oyunculu oyun stratejisini ve The Last of Us Online projesinin iptalinin perde ardını anlattı. Schreier’a nazaran, oyunun iptal edilmesi tabir yerindeyse Sony’de çok kellenin gitmesine sebep olmuş. İşte detaylar…
The Last of Us Online iptal edilince ortalık karışmış
Schreier, The Last of Us Online’ın iptal edilmesine bilhassa dikkat çekerek, bu projenin dört yıl boyunca yüzlerce kişilik bir takımla geliştirildiğini ve iptalinin hiç de olaysız yaşanmadığını belirtti. Schreier, “Sony’de kimi başlar bu yüzden uçtu” diyerek, iptalin Sony idaresinde önemli sonuçlar doğurduğunu açıkladı.
Hangi yöneticilerin işten çıkarıldığı yahut cezalandırıldığı net olmasa da Naughty Dog’un canlı hizmet oyunlarına yönelmek yerine tek oyunculu oyunlara odaklanma kararının Sony tarafından pek güzel karşılanmadığını gösteriyor.
Schreier, Naughty Dog’un bu kararıyla kendini kurtardığını düşünse de, öbür birçok stüdyonun canlı hizmet oyunlarına geçiş yaparken başarısızlığa uğradığını düşündüğünü belirtti.
Batman: Arkham serisiyle tanınan Rocksteady’nin Suicide Squad: Kill the Justice League fiyaskosu, BioWare’in Anthem’le yaşadığı düşüş ve Arkane Austin’in Redfall’dan sonra kapanması üzere olaylar bu geçişin ne kadar riskli olabileceğini gözler önüne seriyor.
Schreier’in açıklamaları, oyun sanayisinde canlı hizmet oyunlarına geçişin zorluklarını ve risklerini bir sefer daha ortaya koyarken, The Last of Us Online’ın iptalinin Sony içerisinde yarattığı çalkantıyı da ortaya çıkarmış oldu.
2G ağını kapatın! Google dolandırıcılara karşı uyardı
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.