Son yıllarda oyun dünyasında açık dünya üretimleri popülerlik kazanırken, Bethesda üzere dev şirketler de devasa haritalar ve sayısız içerik vadeden oyunlara odaklandı. Lakin Bethesda’nın son oyunu Starfield, karşılaştığı tenkitler ile “1000 gezegenli” yaklaşımın beklenen sonucu vermeyebileceğini gösterdi.
Bethesda, Starfield tenkitlerinden ders çıkardı
Bethesda Game Studios yönetmeni Todd Howard, geçtiğimiz günlerde BAFTA ile yaptığı bir röportajda, Starfield’ın en çok eleştirilen istikametlerinden biri olan “1000’den fazla gezegen” argümanına değindi. Howard, bu kadar çok gezegen oluşturmanın, daha uygun kullanılabilecek geliştirme vakti ve kaynağı harcadığını kabul etti.
Howard’ın açıklamasına nazaran geliştirme takımındaki herkes, 1000 gezegen oluşturmanın mantıklı olduğuna ikna olmamıştı. Oyunun piyasaya sürülmesinden sonra, birçok oyuncu da keşfedilebilir dünyaların birçoklarının vazifelere sahip olmadığını olduğunu fark etti.
Bu durum ise tenkitlere ve Starfield’ın nitelikten ödün verdiği istikametindeki tenkitlere yol açtı. Howard, geriye dönüp baktığında 1000 gezegen fikrinin yanılgı olduğunu lisana getirdi.
30 Eylül’de piyasaya sürülecek olan Shattered Space eklentisi ise tek bir gezegene (Vaʼruunʼkai) odaklanarak farklı bir yaklaşım benimsiyor. Bu, geliştiricinin çok sayıda cansız gezegen yaratmak yerine, gelişmiş yerler ve vazifelerle gerçek bir anlatım oluşturmasını sağlayacak.
Shattered Space’in Starfield’ın eleştirilen taraflarını ele alarak oyunculara daha tatmin edici bir tecrübe sunup sunmayacağı ise vakitle anlaşılacak. Lakin Bethesda’nın tenkitlerden ders çıkardığı ve gelecekteki projeleri için yeni kararlar alacağı açık.
Efsane aksiyon oyunları Steam’de çerez parasına düştü!
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.